مشکل داوطلبان در برنامه ریزی – برنامه ریزی برای کنکور

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی به نظر شما چه چیزی می­تواند باشد؟ برنامه ریزی را از نظر زمانی می­توان به سه دسته، بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد و در کل ما برنامه ریزی می­کنیم تا به اهداف مورد نظرمان برسیم. کنکور و کسب رتبه خوب هدف ماست و این یعنی هدف در بلند مدت قرار دارد و برنامه ریزی برای آن  و بتوان در مسیر برنامه ریزی ماندن سخت و سختتر از آن عمل کردن به برنامه ریزی هست. برنامه ریزی برای هر فرد متفاوت است، چرا؟ چون هر فرد منحصر بفرد است و دارای روحیات و شرایط محیطی و اجتماعی متفاوتی هست بنابراین کپی از برنامه دیگران به شدت ممنوع است چون واقعا به نتیجه ای که او رسیده به احتمال خیلی کمی برسید.

 

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی

برنامه ریزی یک مهارت  و یک فرآیند است که در طی آن باید  خودتان توانایی های خودتان را بشناسید و هدفی که برای آن مشخص کرده اید هم باید متناسب با تلاشی باشد که در خود می­بینید. بنابراین لطفا در برنامه ریزی تان احساسی عمل نکنید و منطقی باشید برای مثال دانش آموزی برنامه نوشته روزی 17 ساعت درس بخواند! آیا واقعا می­تواند تا انتهای مسیر این روند را ادامه دهد بدون اینکه لطمه­ای به سلامتی  روحی و جسمی او وارد شود شاید بتوان در روزهای نزدیک به کنکور برای این زمان را برنامه ریزی کرد اما الان شاید در توانایی ما نباشد و شکست بخوریم و ترس از شکست دوباره خود مانع شروع دوباره ما باشد. همه ما موفق می­شویم اگر بهتر خودمان را بشناسیم و بدانیم با چه چیزهای می­توان این انگیزه همیشگی را داشته باشیم وپر قدرت برای رسیدن به هدف اقدام کنیم.

 

برنامه ریزی از روی توانایی

بیایید با خودمان رو راست باشیم، مدت زمان باقی مانده تا کنکور6 ماه است و این زمان زیادی تا رسیدن به هدفمان در نتیجه عمل کردن به برنامه ریزی سخت است اگر عادت به برنامه ریزی نداشته باشیم.درکل انسان دنبال نتایج زودرس و کوتاه مدت است پس یکی از راه های شکست نخوردن در برنامه ریزی و تا آخر پیش بردن آن، می­توان مسیر کلی هدف را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کرد پس اول هدف کلی نوشته بشه بعد زیر مجموعه آن اهداف کوتاه مدت برای مثلا هدف اصلی کسب رتبه خوب در کنکور برای رسیدن به این باید در آزمون­­های که از خودمان می­گیریم نمره و تراز خوب به دست بیاوریم.

 

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی

 

تهیه فلوچارت برای پیشبرد مطالعه

مشکل اصلی داوطلبان کنکوری این است که نمی دانند در چه دروسی نقطه قوت و در چه دروسی نقطه ضعف دارند. خیلی از داوطلبان به جای اینکه برای نقاط ضعف برنامه ریزی کنند ابتدا سراغ نقاط قوت میروند و خود را فریب میدهند که این کار باعث اتلاف زمان طلایی کنکوری میشود. برای برنامه ریزی ابتدا ضعف های هر درس را مشخص کنید و روی یک کاغذ بنویسید. در قدم دوم براساس حجم نقاط ضعف زمان بندی منطقی و درست تعیین کنید. برای اجرای این کار چون روی ضعف هایتان کار میکنید باید تلاش و پشتکار به خرج بدید. نکته مهم که باید در نظر گرفت این است که در هر دوره مطالعه شما میتوانید 15 الی 20 درصد پیشرفت کنید. انتظار زیاد از خودتان نداشته باشید. تکرار و تمرین براساس پشتکار شما را به درصد 100 میرساند.

 

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی

 

محک زدن برنامه ریزی

نکته­ای که در برنامه ریزیتان باید با دقت کنید این است که برای هر چیزی که یادداشت می­کنید از خودتان بپرسید،آیا این کارها من را به هدفم نزدیک می­کند اگر بله بود بین کارهایتان اولویت بندی برقرار کنید هر کدام مهمتر است اول انجام شود و اگر جوابتان نه بود آن را از برنامه­تان حذف کنید به خاطر داشته باشید که هیچ کس به جز خودت نمی­تواند تو را به هدفت برساند پس برای آن تلاش کن.

 

مشکل داوطلبان در برنامه ریزی

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با مشاورین رتبه برتر ما در واحد رتبه برترهای حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *