مطالعه ترکیبی زیست شناسی – بهترین روش مطالعه زیست

مطالعه ترکیبی زیست شناسی کنکور

مطالعه ترکیبی زیست شناسی کنکور یکی از عوامل باز دارنده کسب درصد بالا در زیست شناسی آزمون سراسری میباشد. بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی تجربی به رغم مطالعه و اختصاص زمان ویژه برای زیست، متاسفانه نمیتوانند درصد بالای در این درس کسب کنند این در حالیست که کسب درصد بالا در این درس تاثیر قوی روی کسب رتبه  و قبولی در رشته های تاپ تجربی دارد. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار برای رفع این مشکل استفاده از منابع مناسب و سطح بالاست. که در این مقاله قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم.

مطالعه ترکیبی زیست شناسی کنکور

کسب درصد بالا در زیست شناسی نیازمند مطالعه مفهومی و ترکیبی زیست است. اولین منبع مناسب برای مطالعه و یادگیری زیست، کتاب درسی است که متاسفانه این منبع دو اشکال اساسی دارد. اولا که به صورت مفهومی تدریس نشده و ثانیا اینکه مطالب را به صورت ترکیبی پوشش نمیدهد. بیشتر منابعی که برای زیست در کنکور ارائه شده است به صورت کتابی و فاقد رفع این مشکلات آموزشی میباشد. مباحث ریز، مهم و فرار زیست شناسی با روش های سنتی مطالعه( حفظ کردن مطالب)  بسیار دشوار و سخت است و باعث ایجاد سیکل فرسایشی مرور و القاء حس شکست و ناتوانی در داوطلب میشود. 

مباحث ترکیبی زیست شناسی

همانگونه که اشاره شد زیست بر خلاف سایر دروس نه تنها دارای سوالات مستقل است؛ بلکه دارای سوالات ترکیبی نیز هست. شناختن مباحث ترکیبی کمک میکند تا شما بتوانید به راحتی سر وقت مباحث ترکیبی بروید و با یک منبع خوب از عهده این مشکل بربیاید.

گوارش و جذب مواد ( 2 سوال ترکیبی)

تبادلات گازی ( 2 سوال ترکیبی)

گردش مواد در بدن (4 سوال ترکیبی)

تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد (2 سوال ترکیبی)

تنظیم عصبی (1 سوال ترکیبی)

تنظیم شیمیایی (2 سوال ترکیبی)

 فصل ایمنی (1 سوال ترکیبی)

تقسیم یاخته (1 سوال ترکیبی)

تولید مثل (2 سوال ترکیبی)

تولید مثل نهاندانگان (2 سوال ترکیبی)

جریان اطلاعات در یاخته (2 سوال ترکیبی)

تغییر در اطلاعات وراثتی ( 1 سوال ترکیبی)

انرژی به ماده (1 سوال ترکیبی)

معرفی بهترین منبع برای زیست شناسی

بازار کنکور پر از منابع مختلف برای دروس مهم کنکوری از جمله زیست شناسی است. بررسی اجمالی این منابع دو مشکل اساسی را بر ملا میکند. همانگونه که اشاره شد خیلی از منابع هنوز به رغم سوالات مفهومی کنکور، بر پاشنه روش های سنتی میچرخد و از طرفی بسیار حجیم است. حجم زیاد مطالب و تاکید بیش از اندازه بر حافظه کوتاه مدت باعث شده، دوره آموزش و یادگیری طولانی و زمان مرور و حل تست کاهش پیدا کند اما موسسه حرف آخر برای این مشکل چاره اندیشی کرده است.

زیست حرف آخر

حرف آخر توانسته با روش های جدید یادگیری سبک جدید در آموزش ایجاد کند. برای حل مشکل داوطلبان کنکوری، از تکنیک پویا نمایی استفاده شده تا آموزش مفهومی و شهودی را به نحو احسن به سرانجام برساند. فضای جالب یادگیری زیست با تصاویر سه بعد جزئیات زیست شناسی، این امکان را فراهم آورده است تا از نزدیک پدیده های زیستی را دنبال کنید و با به کار گیری حافظه تصویری و بلند مدت، یادگیری را سرعت و فراموشی مطالب را کاهش دهد. به خوبی هم از عهده مشکلات سوالات ترکیبی بر آمده است مباحث پیش نیاز و هم نیاز کنار هم به صورت ترکیبی تدریس شده تا بتوانید درصد بالای در زیست شناسی آزمون سراسری کسب کنید. زیست دهم حرف آخر با 55 ساعت تدریس، زیست یازدهم حرف آخر با 45 ساعت تدریس  و زیست دوازدهم حرف آخر نیزبا 35 ساعت نمونه های بارز منبع خوب زیست هستند.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و خرید محصولات کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • ثبت نام طرح نخبگان
  • پشتیبانی آموزشی توسط مشاورین ارشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *