ایجاد تنوع در مطالعه کنکور – ایجاد تفریح و سرگرمی در کنکور

ایجاد تنوع در مطالعه کنکور

ایجاد تنوع در مطالعه کنکور برای داوطلبان بخصوص پشت کنکوری ها جهت رفع خستگی و افزایش راندمان، امری ضروری و لازم است. ماندن در منزل یا سالن مطالعه در طولانی مدت باعث ایجاد کسالت روحی و روانی زود هنگام میشود که به سرعت کاهش راندمان مطالعه را در پی دارد. فرآیند آزمون سراسری بلند مدت و به دلیل رقابت، حس استرس همراه همیشگی داوطلبان است. ایجاد تنوع در مطالعه کنکور میتواند باعث کاهش استرس نیز شود.

 

ایجاد تنوع در مطالعه کنکور

حبس خانگی چندین ماهه باعث خستگی روحی و روانی داوطلبان کنکوری میشود. از سوی دیگر به دلیلی از قبیل فشار و انتظار خانواد، گذشت زمان طلایی کنکور و حجم زیاد مطالب درسی گروه بزرگی از کنکوری ها به ایجاد تنوع و تغییر در حال و هوای خود به سختی کنار می آیند و این موضوع باعث سردرگمی و ایجاد حس عذاب وجدان و نا امیدی در داوطلبان میشود به نحوی که برای ادامه مطالعه رمقی وجود ندارد و از طرف دیگر برای رفع خستگی و تغییر در شرایط جسمی و فکری تصمیم قوی و بدون حس سرزنش وجود ندارد. اما ایجاد تنوع در مطالعه کنکور ضروری و لازم است.

 

برنامه ریزی برای ایجاد تنوع

اکثرا عصر روزهای جمعه برای خیلی از داوطلبان بسیار کسالت آور و خسته کننده به نظر میرسد. ماندن در منزل و مطالعه در این زمان خیلی راندمان چشم گیری ندارد. بنابراین بهترین زمان برای تغییر در حال و هوا و شرایط روحی و روانی است. داوطلبان بخصوص پشت کنکوری ها سعی کنند بعد از ظهر یا عصر جمعه را حتما به کارها و تفریحات مورد علاقه خود اختصاص بدهید تا با تخلیه انرژی منفی و احساس استرس اوایل هفته را با انرژی و قوی شروع کنید. رفتن به استخر، باشگاه و تفریح در جو و کنار خانواده و بیرون از منزل میتواند اثرات قوی روی روحیه شما برای ادامه تلاش داشته باشد. بنابراین سعی کنید که همیشه نصف روز از هفته خود را به سرگرمی و تفریحات سالم خود اختصاص بدهید.

 

ارتباط با دفتر مرکزی حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با مشاورین رتبه برتر با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرمایند. دپارتمان رتبه برتر حرف آخر همواره با معرفی منابع و راهنمایی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری پیشتاز بوده است.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

پشتیبانی

برنامه ریزی

  1. مفاهیم شیمی دهم حرف آخر
  2. مسائل شیمی حرف آخر
  3. فیزیک دهم حرف آخر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *