انرژی منفی دوران کنکور – شناخت عوامل تاثیر گذار بر کنکور

از این درس متنفرم

برای انجام کارهای بزرگ همیشه و همه جا موانع روحی – روانی وفیزیکی وجود داشته، که میتوان انرژی منفی دوران کنکور را یکی از این کارها به حساب آورد. آزمون سراسری برای داوطلبان و دانش آموزان، آزمونی چالش برانگیز و سرنوشت ساز محسوب میشود به نحوی که موقعیت اجتماعی و آینده کاری آنها به این آزمون گره خورده است. در کنار محدودیت آموزشی در برخی از مناطق کشور مانند عدم دسترسی به آموزش مناسب، مشکلات روحی نیز گاها سد راه موفقیت داوطلبان میشود که این مقوله نیز برگرفته از محیط و شرایطی است که داوطلب در آن به سر میبرد.

 

 

انرژی منفی دوران کنکور

طولانی بودن فرآیند کنکور و مشکلات درسی باعث میشود در بلند مدت داوطلب به دلیلی از قبیل مشکلات درسی، عدم تسلط روی منابع، مشکل یادگیری برخی مباحث و دروس و ناتوانی در تست زدن، تحت تاثیر جو روحی و روانی منفی و نا امیدی قرار گیرد. برای همه کسانی که میخواهند از سد کنکور عبورکنند این مشکل ایجاد خواهد شد و مختص به گروه خاصی نمی باشد. در مصاحبه ای که دپارتمان رتبه برتر حرف آخر با رتبه برتر های کنکور 97 و 98 داشت همه رتبه برترها نیز این شرایط را تجربه کرده اند اما چه عاملی باعث شده که رتبه برترها بتوانند وی این شرایط تسلط پیدا کنند؟

 

سماجت بیش از حد

تلاش و پشتکار مداوم و مستمر یا به قولی سماجت بیش از حد باعث شده که رتبه برترها بتوانند جو نا امیدی و مایوس کننده دوران کنکور را با موفقیت کنار بگذارند و موفق به کسب رتبه برتر شوند. بسیار از داوطلبان کنکور خیلی زود تسلیم انرژی منفی دوران کنکور میشوند که به مرور ساعت مطالعه کاهش پیدا میکند و یا داوطلب دچار سر درگمی و بی برنامگی میشود به طوریکه به کلی نقاط ضعف و قوت برنامه درسی خود را فراموش میکند. تجربه ثابت کرده که تلاش و کوشش مستمر و ثابت، مهمترین عامل ایجاد تفاوت بین رتبه برترها و داوطلبانی است که نمیتوانند موفق به کسب رتبه شوند. همه داوطلبان کنکوری بی شک در برخی مباحث قوی و در مباحثی نیز مشکل آموزش دارند سماجت بیش از حد برای یادگیری روی نقاط ضعف سکوی پرتاب به سمت موفقیت محسوب میشود.

 

 

عوامل محیطی

یکی دیگر از مواردی که برای برخی از داوطلبان اتفاق می افتد دریافت انرژی منفی از محیط (مدرسه و منزل) است. گاها برخی افراد به دلیل نامشخص و با به کار بردن کلمات و جمله یاس آور باعث تضعیف روحیه و حس رقابت شما میشوند. این افراد کلا در مسیر دریافت انرژی منفی قرار دارند و از همه امور شاکی هستند. ارتباط با این افراد باعث نگرانی های روحی و روانی میشود که در بلند مدت تاثیر منفی روی تلاش و ادامه روند مطالعه کنکور دارد. بنابراین سعی کنید از افرادی که از همه چیزی شاکی و بدبین هستند به خصوص مساله کنکور دوری کنید.

 

 

چند نکات مهم برای رفع انرژی منفی دوران کنکور

سعی کنید کارهای را انجام دهید که به شما انرژی مثبت میدهد مانند مطالعه زندگینامه افراد موفق

ایجاد تنوع و اختصاص زمانی از برنامه برای تفریح(کوتاه مدت) مانند پیاده روی

ارتباط کلامی و رفتاری با افراد موفق

 

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان  و تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

ارتباط با مشاوین رتبه برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *