تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم) – تلاش برای رفع مشکلات آموزشی

تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم)

چرا تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم) ؟ در این مطلب اشاره ای به چرایی وجود تراز و عملکرد بعضی از دانش آموزان برای سنجش خودشان با معیار نمره تراز شان و درستی و نادرستی این موضوع را بررسی میکنیم تراز برای یکسان سازی ارزش نمره استفاده میشود یعنی اگر ما در آزمونی نمره خام 17 را میگیریم و نفر اول در کلاس میشویم ترازمان بیشتر از زمانی است که در همان آزمون با همان نمره نفر اخر میشویم چرا که افراد بیشتری توانسته اند نمره بالاتری از ما را در آزمون کسب کنند پس نمره تراز ما کمتر خواهد شد. هر چه به یک سوال افراد بیشتری جواب بدهند ارزش آن سوال از لحاظ نمره تراز کمتر است و سوال را جزء سوالات ساده به حساب می آوردند و اگر سوالی تعداد کمتری به آن پاسخ درست بدهند تراز آن سوال بیشتر است و سوال سخت قلمداد میشود.

 

تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم)

فرق بین تراز و رتبه در این است که عدد رتبه ترتیب داوطلبان را نشان می دهد و مشخص میکند در میان این تعداد آزمون دهنده چندمین نفر هستید اما تراز تفاوت سطح علمی افراد را نشان میدهد برای مثال شخصی که نفر 20ام هست با نفر 21ام سطح تراز مشخص میکند که چه میزان از نظر علمی با هم متفاوت هستند آیا نزدیکند به هم یا تفاوت زیادی دارند؟ پس تراز شما را با دیگران مقایسه میکند و مشخص میکند در چه دروسی شما از بقیه داوطلبها بهتر , متوسط یا نسبتا بد عمل کردید.

 

تراز آزمون های آزمایشی ملاک قبولی شما نیست

در آزمون های آزمایشی داوطلبانی هستند که سعی دارند میزان نمره تراز شان را بالا ببرند چرا که فکر میکنند هرچه قدر ترازشان بالا باشد رتبه بهتری در کنکور کسب میکنند غافل از اینکه در  میزان محاسبه تراز آنها تعداد افراد شرکت کننده تاثیر دارد و ترازشان با تعداد افرادی که در آن ازمون شرکت کرده اند محاسبه شده در حالی که داوطلبان کنکور تعداد بسیار بیشتری هستند و سطح علمی آنها هم بسیار متفاوت است افراد زیادی دسترسی به آزمونهای آزمایشی موسسات ندارند و بسیاری هم در ان موسسه آموزشی که شما هستید شرکت نکرده اند بنابراین تراز, در آزمونهای آزمایشی شما را با تعداد محدودی مقایسه میکند.

پیشرفت روز افزون داشته باشید

برای اینکه شما در این آزمونها و علی الخصوص کنکور سراسری موفقیت کسب کنید باید هر روز عملکرد خودتان را با عملکرد دیروز خود مقایسه کنید و پیشرفت خودتان را با عملکرد خود بسنجید می توان از تراز به عنوان سطح دشواری سوالات و دروس استفاده کرد و اگر شخصی میخواهد ترازش را بالا ببرد باید بداند که کدام مباحث را بیشتر داوطلبان با تصور دشواری مطالب حذف کرده اند چرا که این سوالات پاسخ دهنده کمتری دارد و وقتی شما به این سوالات جواب دهید تاثیر چشم گیری در ترازتان دارد.

 

در کنکور هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست

 البته که نمره تراز شما بالا باشد نشان از آمادگی مطلق شما در آن مبحث دارد اما گاهی اوقات پیش آمده که در کنکور داوطلبی که اکثرا تراز بالایی در آزمون های آزمایشی داشته اند نتوانسته چنین تراز و رتبه ای را در کنکور کسب کند پس بیشترین تلاشتان برای مفهومی خواندن وکسب درصد بالا در مبحث مورد نظر باشد تا در کنکور نتیجه مطلوب را کسب کنید برای این کار تمرین تست های کنکور بهترین گزینه میباشد. دانش آموزانی هم هستند که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و وقتی پشتیبان برای مشاوره تماس میگیرند تمام دغدغه آنها کم بودن ترازشان است!

 

تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم)

روی تلاش و داشتن پشتکار تمرکز داشته باشید

باید گفت که میان درصد رتبه و تراز رابطه مستقیمی هست و بر هم اثرگذاراند و وقتی شما بر درصد بالا تمرکز کنید مطمئنا به تراز و رتبه مطلوب هم خواهید رسید.پس توصیه می کنیم تراز محور نباشم بلکه تلاش محور باشیم و همه میدانیم باید تلاشمان مستمر و همراه با امید باشد تا نتیجه مطلوب را کسب کنیم و به قله موفقیت.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای مشاوره رایگان و سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر میتوانند با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

مشاوره کنکوری

خرید محصولات کنکوری

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

6 نظر در “تراز محور نباشیم (تلاش محور باشیم) – تلاش برای رفع مشکلات آموزشی

  1. لیلا گفت:

    بانظرتون موافقم. الان همه برای تراز دارن تلاش میکنن

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      سپاس

  2. bnaza گفت:

    تشکر از اشتراک مطالبتون

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام
      سپاس از توجه شما

  3. S.j گفت:

    همه ازمونا الان اینجوری شده جو بدی افتاده همش تراز همش استرس

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      بله متاسفانه بسیاری از داوطلبان صرفا برای کسب تراز رقابت میکنند و در دور باطلی از تلاش قرار میگیرند که نتیجه دلخواه هم حاصل نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *