راهکارهای روزهای پایانی کنکور

روزهای آخر کنکور باید چکار کنم؟ چگونه پیش برم؟ چطوری مطالعه کنم؟ راهکارهای روزهای پایانی کنکور چیست؟ بی شک سوال خیلی از داوطلبان کنکور در ماهها و روزهای آخر کنکور طیفی از سوالات بالاست. داوطلبان زیادی برای کنکور و کسب رتبه برتر به رقابت باهم می پردزاند. هر راهی تا به امروز پیش گرفته باشند الان دیگر روزهای آخر کنکور است  و دو راه بیشتر پیش پا ندارند. یا از کنکور و رقابت صرف نظر کنند و یا اینکه در روزهای طلایی کنکور جانانه تلاش کنند تا بتوانند در صف رقابت و کسب رتبه برتر خودشان را جای دهند. راهکارهای روزهای پایانی کنکور میتوانند برای آن دسته از داوطلبان که قصد دارند جانانه به رقابت ادامه بدهند تاثیرگذار و کمک کننده است.

 

راهکارهای روزهای پایانی کنکور

حجم زیاد مطالب درسی قدرت عمل را از داوطلبان میگیرد. شاخه به شاخه کردن سبب اتلاف وقت و زمان میشود. بنابراین باید راه معقولانه و متناسب با توانایی خود پیش گرفت. داوطلبانی که برخی از فصول دروس اختصاصی را به امروز مطالعه نکرده اند سعی کنند که فصل ها و مباحث جدید به برنامه مطالعاتی خود اضافه نکنند. به هر مقدار از دروس اختصاصی که مطالعه کرده اید اکتفا کنید و سروقت مرور، جمعبندی و حل تست به مقدار زیاد بروید. اضافه کردن مباحث جدید به برنامه کنکوری باعث ایجاد استرس و اضطراب در داوطلب میشود و مواردی را نیز که مطالعه کرده به کلی فراموش میشود. بنابراین با مرور و تست بیشتر درصدی را که مطالعه کرده اید قطعی کنید. اما دروس عمومی به دلیل اینکه حجم کمتر و مطالب ساده تری دارد را مطالعه و به برنامه های خود اضافه کنید.

 

حل تست های مختلف فراموش نشود

به حل یک تیپ تست قناعت نکیند. تست های سراسری و تالیفی مختلف را کار کنید. حل تست های مختلف و تیپ های گوناگون به تسلط و آمادگی بیشتر شما کمک شایانی میکند. سعی کنید در روزهای پایانی حتما تست های زماندار بیشتر تمرین کنید و با حل تست ضعف خود را در مباحثی که مطالعه اید با مرور مجدد رفع کنید. به جای اینکه در روزهای پایانی کنکور سروقت همه دروس و مباحث برید همان مقدار را که قبلا مطالعه کرده اید مرور کنید. مطالعه و تثبیت درصد مطالب گذشته کمکی زیادی به کسب رتبه میکند. آشفتگی ذهنی و عملی باعث هدر رفتن وقت و انرژی شما میشود. اگر تا به امروز 70 درصد زیست شناسی را مطالعه کرده اید به همین مقدار قناعت کنید و این 70 درصد را ثثبیت کنید. قرار نیست که همه دروس را 100 بزنید. برای رتبه برتر شدن روی میانگین 70 کار کنید.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای مشاوره رایگان و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف اخر با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس بگیرند.

  • مشاوره کنکوری
  • تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر

راهکارهای روزهای پایانی کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *