سریال پشت کنکوری ها – راه های اشتباه داوطلبان

سریال پشت کنکوری ها

سریال پشت کنکوری ها هر ساله برای خیلی از داوطلبان تکرار میشود. استارت مجدد، برنامه ریزی، گرفتن منابع کنکوری مختلف، مراجعه به مراکز مشاوره تحصیلی و … اما برای بسیاری از داوطلبان نتیجه بدتر از سال قبل رقم میخورد. داوطلبان کنکوری ظاهرا تمایلی برای اصلاح قسمت های از این سریال ندارند و انگار فقط روی یک خط مستقیم حرکت میکنند و با این اوصاف منتظر معجزه هستند. چند آیتم مهم موفقیت در کنکور را توضیح خواهیم داد که مسیر موفقیت شما را هموار میکند.

 

سریال پشت کنکوری ها

بیشتر رتبه برترهای کنکور در اول و تجربه اول خود، موفق به کسب رتبه و رشته دلخواه خود میشوند. بنابراین داوطلبان کنکوری از خود فریبی خود دست بکشید و سعی کنید در تجربه اول موفقیت را آغوش بکشید. اما روی سخن ما با آن دسته از داوطلبانی است که احساس میکنند با ماندن در پشت کنکور میتوانند به آرزو و هدف خود برسند اما غافل از اینکه دارن مسیر اشتباهات را مجددا تکرار میکنند.

 

 قدر زمانتان را بدانید

پشت کنکوری ها احساس میکنند هر موقع شروع به مطالعه کنند میتوانند خود را برای آزمون سراسری آماده کنند. زمان بسیار سریع سپری میشود، تعداد منابع مختلف و تاریخ انقضای کنکور مجال خوش خیالی و خوش خوابی را به داوطلب نمیدهد. باید بتوانید از زمان نهایت استفاده را کرد. به نحوی که در بهمن ماه دوره آموزش شما به اتمام رسیده باشد و دوران مرور، جمعبندی و تست را شروع کرده باشید. بنابراین از ثانیه ثانیه های زمانت استفاده کن و مدام کارهایت را به شنبه واگذار نکن.

 

اول از ترسهایت شروع کن

بیشتر داوطلبان از ترس های آموزشی خود مدام فرار میکنند. اگر با درس فیزیک مشکل دارند مدام زمان یادگیری و آموزش را به زمان دیگر موکول میکنند. اول از ترسهایت شروع کن، و سراغ درسهای برو که مشکل آموزشی داری و از مواجه شدن با آن دلهره دارید. اگر این کار را انجام ندهید ترست تبدیل به کابوس میشود و نتیجه تلاش شما همان شکست خواهد شد.

 

سریال پشت کنکوری ها

سماجت و پافشاری

وقتی که در برخی مباحث و مطالب مشکل آموزشی داری، پشت گوش ننداز. تا به نحواحسن مطالب را یاد نگرفتی، مبحث یا درس جدیدی را شروع نکن. شاید در مرحله اول از شما زمان بگیرد اما سرانجام خوشایندی دارد و با اعتماد به نفس به استقبال کنکور میروید.

دیگه سراغ هر منبعی نرو

منبعی را انتخاب کن که بتواند به شما کمک کند. برای از این امر، مقدمتا مشکل آموزشی خود را بشناس، با چشم باز منبعی که میتواند به شما کمک کند را انتخاب کن. برای انتخاب منبع به چند نکته زیر توجه داشته باش.

  • حجم مناسب و کمی داشته باشد.
  • درک مفهومی و شهودی را میسر کند.
  • راهکارهای کنکوری و تست زنی را به خوبی آموزش داده باشد.
  • نکات مهم کنکوری را در قالب جمعبندی ارائه کرده باشد.

 

به برنامه ریزیت پایبند باش

برای برنامه ریزی، زمان اختصاص یافته برای مطالعه را مشخص کنید. تعداد دروسی را که میخواهید مطالعه کنید را انتخاب و برحسب زمان و اهمیت هر درس زمان کافی برای هر کدام را مشخص کنید. مقدمتا درسهای که اولویت بیشتری دارند را انتخاب کنید. در برنامه ریزی انعطاف و سلیقه داشته باشید. با جابجای دروس و تعویض آنها از کسالت آور بودن برنامه ریزی جلوگیری کنید.

فعلا سراغ هیچ آزمون آزمایشی نرو

آفت بزرگی که در شکست کنکوری ها وجود دارد این است که قبل از اتمام دوره آموزش و رفع اشکال آموزشی، اقدام به شرکت در کنکورهای آزمایشی میکنند. بحث یادگیری و آموزش را به نحوه احسن تمام کردی بعد برو سراغ آزمون های آزمایشی. شرکت کورکورانه در این آزمون های باعث اتلاف زمان، نا امیدی، کاهش انرژی و کاهش اعتماد به نفس در شما میشود. وقتی بر مشکلات آموزشیت غلبه کردی وارد میدان آزمون های آزمایشی شو.

 

سریال پشت کنکوری ها

 

ارتباط با ما

برای کشب مشاوره تحصیلی و کنکوری و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

سفارش محصولات حرف آخر

پشتیبانی آموزشی

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *