کدام آزمون شرکت کنیم – بهترین آزمون آزمایشی کنکور

کدام آزمون شرکت کنیم

سوالی که همیشه با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر مطرح می شود این است که کدام آزمون شرکت کنیم؟ بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟ آیا سوالات آزمون آزمایشی استاندارد است؟ و خیلی سوالات دیگر از این قبیل، دغدغه دانش آموزان متوسطه دوم است. در این مقاله میخواهیم به بررسی این سوالات بپردازیم. قبل از پرداختن به این موضوع لازم است که آفت های این حوزه روشن شود تا دانش آموزان بتوانند در این زمینه تصمیم معقول و منطقی بگیرند.

 

یکی از آفت های که در این زمینه وجود دارد، شرکت داوطلبان در آزمون ها بدون داشتن هر گونه آموزش و تسلط است و همین امر باعث ایجاد وسواس انتخاب آزمون در بین دانش آموزان شده است. شرکت در آزمون ها و کسب مهارت در تست زدن یکی از فاکتورهای موفقیت در کنکور است که این عامل به تنهای کافی نیست و رسیدن به تراز مطلوب در آزمون ها نیز نیازمند پیش نیازهای است که باید به آن توجه شود.

ذهنیت اشتباه در مورد آزمون های آزمایشی باعث شده که دانش آموزان در بدو ورود به دوره متوسطه دوم، بدون هیچ گونه مطالعه و آمادگی اقدام به ثبت نام در آزمون های آزمایشی کنند. این سبک از شرکت در آزمون ها باعث اتلاف انرژی، زمان و انگیزه آنها خواهد شد و هیچ وقت نیز از نمی توانند در آزمون ها و کنکور نتیجه مطلوب را کسب کنند.

بنابراین جهت کسب تراز بالا، پیشرفت تحصیلی و نهایتا کسب رتبه برتر، باید قبل از ورود به عرصه آزمون های آزمایشی، به سطح خوبی از تسلط بر منابع درسی رسید. این در حالیست که دانش آموزان از آزمون ها انتظار افزایش یادگیری و تسلط بر مشکلات درسی را دارند. پس باید در قدم نخست نگرش تان را به آزمون های آزمایشی تغییر بدهید و سوال بپرسید که کدام آزمون شرکت کنیم.

کدام آزمون شرکت کنیم

موفقیت در آزمون سراسری و کسب رتبه برتر مرهون یک سری عوامل عمومی مانند انتخاب منبع مناسب، برنامه ریزی، دریافت مشاوره کنکوری و شرکت در آزمون های آزمایشی و یک سری عوامل شخصی یا منحصربفرد که برای هر فرد متفاوت است مانند انتخاب هدف، تلاش و پشتکار، داشتن انگیزه، شرایط خانوادگی و محیطی و … بدون مهیا ساختن این شرایط نباید انتظار معجزه داشت.

این عوامل ذکر شده باید به صورت موازی در کنار هم مانند یک پازل چیده شود تا به نتیجه خوب که همان کسب رتبه برتر است برسید. اخذ نتیجه قابل قبول از عوامل ذکر شده مستلزم توجه به پیش شرایط آن است. به طور مثال برای تدوین برنامه ریزی مناسب باید به نقاط قوت، ضعف و زمان توجه کنید. بحث ما نیز در مورد شرکت در آزمون هاست.

هدف شما شرکت در آزمون های آزمایشی به منظور ارتقاء آمادگی برای آزمون سراسری است که باید به چند نکته مهم در این راستا توجه کنید.

همانگونه که اشاره کردیم قبل از شرکت در آزمون ها، بر منابع تسلط نسبی داشته باشید تا تست ها به مرور و جمعبندی مطالب کمک کند و بتوانید به سادگی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

بعد از شرکت در آزمون ها، تست های را مجددا تجزیه و تحلیل کنید و نکات مهم هر تست را یاداشت کنید.

به یک آزمون و یک ادبیات تست تعصب نداشته باشید. جهت افزایش آمادگی و تسلط خود تست های متعدد را تمرین کنید تا با ادبیات تست های مختلف آشنا شوید.

در روند افزایش تراز از خود انتظار معقول داشته باشید. صرفا با یکبار مطالعه کتاب،طبق بودجه بندی آزمون ها نمیتوانید درصد بالای کسب کنید. مجددا بر یادگیری عمیق تاکید می کنیم.

برای شرکت در آزمون ها هدف داشته باشید. صرفا از روی چشم و هم چشمی، رقابت بدون هدف و خود فریبی نباشد. به چه دلیل میخواهددر آزمون ها شرکت کنید؟ آشنایی با جو آزمون؟ آشنایی با تست های مختلف؟ مرو مطالب در قالب تست؟ و … هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید نتیجه عای کسب کنید.

کدام-آزمون-شرکت-کنیم
https://harfehakhar.com/

بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟

هر ساله بر تعداد موسساتی که آزمون های آزمایشی برگزار میکنند افزوده میشود. طبیعی است که موسسات با قدمت بالا دارای تجربه زیادی در طراحی و کیفیت تست ها هستند و از سوی دیگر موسسات جدید نیز دارای رویکرد جدید و نوین در طراحی تست ها هستند. بنابراین تجربه و روش های نوین را میتوان در کنار هم گذاشت و این دو باعث میشود که موسسه ای بر دیگری برتری چشم گیری نداشته باشد.

به صراحت می گویم که هیچ موسسه ای نمی تواند ادعای تست های استاندارد را داشته باشد. فاصله کیفیت تست های آزمون های آزمایشی با کنکور تقریبا چشمگیر است. گاها غیر از آزمون ساده برگزار میشود که باعث ایجاد امید کاذب در داوطلب میشود و گاهی نیز آزمون ها در یک سطح خیلی سخت بدون سطح بندی داوطلبان برگزار میشود و کلا آنها را نا امید می کند. یعنی ادعای برخی موسسات در ارتباط با سطح استاندارد سوالات دور از حقیقت است.

مقایسه آزمون های آزمایشی

برای مقایسه آزمون های آزمایشی و اینکه کدام آزمون شرکت کنم یا کدام آزمون آزمایشی بهتر است باید به چند نکته مهم توجه داشت.

کیفیت و تطبیق تست ها با کنکور: پیش تر اشاره کردیم که متاسفانه کیفیت تست های آزمون های آزمایشی موجود، پایدار نیست. گاها تست ها بسیار سخت و از توان داوطلب خارج و بعضا ساده که به دانش آموزان امید کاذب میدهد. بررسی چندین آزمون میتواند به کیفیت تست ها کمک کند و داوطب بتواند با قطعیت موسسه مورد نظر را انتخاب کند.

همچنین باید بررسی کرد که چند درصد با تست های آزمون سراسری تطبیق دارد.

جامعه آماری موسسات: جامعه آماری نیز یکی دیگر از مقایسه آزمون های آزمایشی است. هر چند که تعداد شرکت کننده در یک موسسه دال بر برتری آن نیست. عواملی مانند هزینه، تبلیغات و قدمت فعالیت میتواند بر تعداد شرکت کننده در یک موسسه تاثیر گذار باشد.

زمان بندی آزمون ها: فواصل زمانی کم بین آزمون ها میتواند باعث افزایش آمادگی دانش آموزان شود. هر چه تعداد آزمون بیشتری را تجربه کنند بی شک بیشتر به نقاط قوت و ضعف خود پی خواهند برد.

 

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و رفع دغدغه های کنکوری و آموزشی خود میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر
  • پشتیتبانی

 

عربی حرف آخر

ژنتیک حرف آخر

سوالات احتمالی کنکور

                        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *