کنکور ریاضی – باید و نباید های کنکور ریاضی

کنکور ریاضی

سالانه بیش از یک میلیون نفر دانش آموز برای ورود به دانشگاه در آزمون سراسری شرکت میکنند که به طور میانگین 140 تا 170 هزار نفر آن داوطلبان کنکور ریاضی هستند. بچه های علوم ریاضی از زمانی که وارد این رشته شده اند قطعا علاقمند به رشته های مهندسی بوده اند داوطلبان این رشته باید ضریب هوشی بالا و ذهن قوی در حل مسائل داشته باشند تا بتوانند در این رشته قوی عمل کنند.

 

کنکور ریاضی

از دو جهت تعداد داوطلبان این رشته نسبت به رشته علوم تجربی پایین هست متاسفانه بخاطر وضع اقتصادی کشور بسیاری برای قبولی در رشته پزشکی و پیراپزشکی حتی بدون داشتن علاقه به سمت رشته تجربی می روند که موفقیت در این رشته برای آنها بسیار سخت با احتمال پایین بوده اما این به نفع بچه های ریاضی هست چرا که امکان قبولی برای آنها در تمام دانشگاه های کشور وجود دارد و رقابت سختی بین داوطلبان مانند رشته تجربی وجود نداره اما باید توجه داشته باشیم که تنها قبولی کافی نیست قطعا برای بچه های که رتبه برترند و دانشگاه خوبی قبول شده اند امتیازات ویژه ای وجود داره از جمله جذب آنها در بازار کار بنابراین بین ده هزار نفر اول رقابت شدیدی وجود دارد و برای رتبه زیر هزار این رقابت بیشتر و بیشتر حس می شود.

 

الزامات قبولی

اما لازمه قبولی در دانشگاه های برتر کشور و رشته های خوب دانسنتن یکسری موضوعاتی است که در زیر به آن ها اشاره میکنم. دروس عمومی بین تمام رشته ها یکسان است و ضرایب آن برای تمام زیر گروه های این رشته یکی است درس ادبیات با ضریب 4 با بیشترین ضریب، باید بیشترین تلاشمان و وقت مان را برای این درس بگذاریم تا بتوان درصد خوبی را در جلسه کنکور از این درس کسب کنیم و پس از آن دین و زندگی با ضریب 3 و عربی و زبان هم با ضریب 2, پس با توجه به ضرایب و اهمیت درسها میتوان برنامه ریزی بهتری داشت.

دروس تخصصی ریاضی

دروس تخصصی رشته ریاضی چون بیشتر مسائل ریاضی و تماما زیر مجموعه و پایه دروس ریاضی است باید هوش بالای داشت تا بتوان در کمترین زمان راه حل ساده سوالات کنکور را به درستی جواب داد تنها راه حل سرعت عمل داشتن هم تمرین زیاد و حل تست های زیاد از دروس ریاضیات و فیزیک و شیمی هست. درس ریاضیات که شامل دروس تخصصی هندسه 1 و2 آمار و مدل سازی ریاضیات 2 و حسابان. جبر و احتمال هندسه تحلیلی و جبر خطی در کنکور با ضریب 4باز بیشترین اهمیت برخوردار است و در برنامه ریزی باید هر روز بیشترین ساعت مطالعاتی را به  این بخش اختصاص دهیم و بعد از آن فیزیک و شیمی , با توجه به رشته مورد علاقه مان که در کدام زیر گروه  و دارای چه ضریبی است برنامه ریزی برای آنها داریم.

علاقه مندیهای گروه ریاضی

بیشتر داوطلبان کنکور ریاضی خواهان رشته های مهندسی برق و عمران مکانیک شیمی کامپیوتر هستند که جزء رشته های زیر گروه اول هستند. دقت کنید که در کنکور سال 99 تاثیر 30% معدل را داریم به این صورت که برای بچه های نظام قدیم 25 درصد معدل دیپلم و 5درصد پیش دانشگاهی و برای داوطلبان نظام جدید اگر سال دوم امتحان نهایی نداشته اند تماما معدل سال سوم آنها تاثیر مثبت دارد و اگر سال دوم امتحانات نهایی داشته اند که به صورت میانگین تاثیر مثبت این دو معدل را داریم بنابراین سعی کنیم که در دوران متوسطه دوم نمرات دروس بالایی داشته باشیم که تراز ما را در کنکور بالا برده و رتبه بهتری داشته باشیم نحوه محاسبه این تاثیر به این صورت است که درس به درس اگر تراز را بالا ببرد در آن درس خاص تاثیر میدهند اگر نه تاثیر منفی نخواهد داشت.

 

ارتباط با ما

  قطعا بچه های ریاضی با کمی تلاش و برنامه ریزی میتوانند رشته خوبی قبول شوند چرا که احتمال قبولی آنها صد در صد است اما هدف ما تنها رفتن به دانشگاه نیست ما رتبه خوب و دانشگاه خوب مد نظر و هدف مان میباشد. برای کسب مشاوره و دریاقت پکیج های کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

خرید پکیج های کنکوری

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *