کنکور علوم تجربی – پیش نیازهای موفقیت در کنکور تجربی

کنکور علوم تجربی

کنکور علوم تجربی در سالهای اخیر بیشترین داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص داده است. رشته تحصیلی علوم تجربی از پرطرف دارترین رشته های علوم نظری هست که علاوه بر علاقه بخشی از دانش آموزان برای ورود به این رشته، بعضی از داوطلبان هم بخاطر بازار کاری که زیر شاخه های این رشته ایجاد میکند آن را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند البته باید توجه که تمام داوطلبان کنکور تجربی دیپلم تجربی را ندارند گاها فرد دوره دانشگاهی را هم گذرانده و به دلایلی شخصی دوباره آزمون کنکور را شرکت می کنند.

 

کنکور علوم تجربی

در کنکور علوم تجربی سال 98 تعداد637 هزار نفر شرکت کردند که ظرفیت دانشگاهای کل کشور برای پذیرش این تعداد در همه زیر گروه های این رشته برای تعداد کل این افراد کافی نیست و حدود 48 % این افراد پذیرش می شوند که از کل این 305هزار نفر قبولی در تمام دانشگاه ها, دانشگاه دولتی برای دوره روزانه و نوبت دوم تا رتبه 171 هزار کشوری را قبول میکند.

 

رشته های برتر رشته علوم تجربی

بیشتر داوطلبان خواهان قبولی در سه رشته پزشکی دندان پزشکی و دارو سازی هستند که تعداد کل پذیرفته شدگان در کل کشور با  احتساب دانشجویان دانشگاه آزاد 8 هزار نفر بوده اند. رقابت برای رتبه های زیر ده هزار بسیار زیاد است و نیازمند یک برنامه ریزی درست و پیشبرد آن متناسب با توانایی ما و این برنامه در نهایت ختم به هدفی باشد که انگیزه و اشتیاق لازم را در ما ایجاد کند تا بتوان برای رسیدن به آن پشتکار و کنکور کافی را انجام دهیم.

 

انتخاب منابع

علاوه بر برنامه ریزی , منابع میتواند مسئله مهمی باشد برای قبولی در کنکور تجربی باشد منابع کمک درسی و کنکوری زیادی در بازار موجود است و همه های این برای گروهی از داوطلبان تالیف شده و متناسب با نیاز داوطلبان تهیه شده و این دانش آموز است که منابع مورد نیاز خودش را باید انتخاب کند اما موسسه حرف آخر کار متفاوتی را در این چند سال اخیر انجام داده که کمک زیادی هم در آموزش کتب درسی علوم تجربی داشته برای مثال درس زیست را موارد بسیار مهم کتاب را به صورت انیمیشن های قوی درست کرده که این کمک زیادی در درک مطالب کتاب دارد و همینطور همزمان با آموزش مطالب نکات ریز کنکوری و شیوه های درست تست زنی را مختص به همان درس ارائه می دهد.

 

بهترین موسسه کنکور تجربی

 

مدیریت زمان

در برنامه ریزی ما اصل مهمی داریم آن هم زمان و استفاده بهینه زمان داریم برای درست تقسیم بندی زمان باید به ضرایب دروس برای زیر گروه مد نظرمان دقت کنیم در کنکور تجربی اگر ما خواهان رشته دندان پزشکی هستیم باید بدانیم که درس زیست از اهمیت بسیار ویژه ای در دروس تخصصی برخوردارست و زمان زیادی از برنامه مان را باید به این درس اختصاص دهیم اما اگر شخصی داروسازی مد نظرش است و علاقمند به این رشته هست باید بداند درس شیمی و زیست به یک میزان اهمیت دارد و درس تخصصی زمین شناسی را هم باید در برنامه ریزی اش زمانی برای خواندن آن هم کنار بگذارد, بنابراین دانستن ضرایب دروس عمومی و تخصصی در برنامه ریزی مهم است.

کنکور تجربی

تمام دروس را بخون

در بحث برنامه ریزی آشنایی با بودجه بندی سوالات کنکور و اهمیت کدام بخش ها کتاب باز کمک بخش است اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که طراح سوال این ترفند را هم دارد که از آنجایی که بچه ها اهمیت کمتری به آن داده اند سوال بیاورد. بنابراین هیچ مبحثی را کامل حذف نکنید. برای قبول در رشته های زیر شاخه های علوم تجربی با توجه به تعداد زیاد داوطلبان و ظرفیت کم دانشگاهی نیازمند تلاش هدفمند است . هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند.

 

با حرف آخر تماس بگیر

برای کسب مشاوره تخصصی، آشنایی بیشتر با پکیج های کنکوری و برنامه ریزی با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

برنامه ریزی

 

پکیج ویژه دوران طلایی کنکور

سوالات احتمالی کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *