تاثیر ریاضی در کنکور – تاثیر ریاضی در کنکور رشته انسانی، تجربی و ریاضی

تاثیر و اهمیت درس ریاضی در کنکور

خوب بریم سراغ درس شیرین ریاضی، بسیاری از داوطلبان از تاثیر ریاضی در کنکور خبر ندارند. درس ریاضی به خاطر مباحث زیاد درسی و همچنین فرمول و محاسبات زیاد بالغ بر 85% کنکوری­ها آن را جدی نمی­گیرند و از تاثیر آن غافل اند. این درس جزء دروس شتاب دهنده و رتبه ساز کنکور هست اگر بتوانید آن را با درصد معمول و بالای 40% بزنید حتما از 70،80% رقبایتان جلو خواهید افتاد. برای اینکه از تاثیر ریاضی در کنکور صحبت کنیم آن را برای هر رشته جداگانه توضیح می­دهیم.

 

تاثیر ریاضی در کنکور

قبل از آن کمی در مورد ضرایب درس­ها صحبت کنیم تا یکم قضیه برایمان روشن شود، اولا ضریب هر درس در هر زیر گروه متفاوت است دوما ما برای درصد گیری، دروس عمومی را ضرب در یک و دروس تخصصی را ضرب در سه می­کنیم. با یک مثال توضیح می­دهیم تا  قضیه شفاف تر شود مثلا در رشته ریاضی برای زیر گروه1 درس ریاضی و ادبیات دارای ضریب 4 هستند این مطلب به این معنا نیست که هر یک سوال ریاضی برابری کند با یک سوال ادبیات، چرا که در اصل ضریب درس ریاضی 12 و درس ادبیات 4 است یعنی می­توان اینطور برداشت کرد که هر سوال درست ریاضی سه برابر هر سوال ادبیات در کنکور اهمیت و تاثیر دارد.

 

رشته ریاضی فیزیک

در این رشته، ریاضی از دروس با اهمیت هست و با بیشترین تعداد سوال(55) و با بیشترین ضریب برای زیر گروه­­های 1 و2 (ضریب12) و سایر زیرگروه­ها ( ضریب 9) را دارد بنابراین اگر شما در این درس قوی عمل کنید و سایر دروس را هم با میانگین 40% بزنید حتما یکی از رتبه برتر های کنکور خواهید شد.

 

تاثیر ریاضی در کنکور

 

رشته علوم تجربی

در رشته علوم تجربی درس­های زیست و شیمی بالاترین ضرایب را دارند بنابراین داوطلبان بیشتر به این دو درس اهمیت می­دهند. داوطلب باهوش ما  اگر از این موضوع با خبر باشد مطمئنا از درس ریاضی برای نقطه قوت خود استفاده می­کند. در زیرگروه1 علوم تجربی ضریب درس ریاضی 6 و برای سایر زیرگروه­ها 9 و 12 می­باشد. رتبه کنکور کسی که 50% زیست و 40% ریاضی را بزند در مقایسه با یک داوطلب که70% درس زیست و 10% ریاضی را زده، بهتر است پس از تاثیر ریاضی در کنکور غافل نشوید.

 

رشته علوم انسانی

درس ریاضی در بین داوطلبان این گروه به نسبت گروه علوم تجربی از اهمیت کمتری برخوردار است چرا که درس ریاضی را سخت می­بینند و اکثر داوطلب ها حتی آن را حذف می­کنند ، به این مطلب توجه کنید گاها داوطلب­های هستند که از رشته تجربی و ریاضی فیزیک به علوم انسانی تغییر رشته می­دهند و مطمئنا آنها درصد های بالای را در این درس خواهند زد. در رشته علوم انسانی برای زیرگروه 1 درس ریاضی دارای ضریب6 و برای سایر زیر گروه­ها  ضرایب 9 و 12 را داراست. اگر شما در این درس قوی باشید قطعا برای بعضی از سوالات محاسباتی درس اقتصاد هم دیگر مشکلی نخواهید داشت و درصد بیشتری هم در این درس داشته باشید.

 

تاثیر ریاضی در کنکور

 

یکی ازمسائلی که باعث می­شود رتبه ­ها زیاد جابه جا شوند این است که درس­های که کمتر کسی می­زنند با ارزش تر می­شوند پس اهمیت درس­ها تنها به ضرایب آنها نیست. تاثیر ریاضی در کنکور دست کم نگیرید. برای مشکل ریاضی شما موسسه حرف آخر چاره اندیشی کرده است.

 

ریاضی موسسه حرف آخر

استاد منتظری مدرس برتر ریاضی کشور برای اولین بار روش های جدید را در آموزش، یادگیری و تست زدن درس ریاضی ابداع کرد. به کار گیری الگوهای مفهومی در ریاضی حرف آخر کمک میکند بدون نیاز به حفظ فرمول ارتباط خوب و عالی با این درس برقرار کنید. برای مثال در مبحث مثلثات الگوی عقربه N سر ارائه شده که با این الگو نیازی به حفظ کردن زوایایی معالعاتی نیست و یکبار برای همیشه میتوانید مبحث مثلثات در ریاضی را ببیندید.

 

 ارتباط با ما

جهت کسب اطاعات بیشتر و دریافت نمونه تدریس از ریاضی استاد منتظری میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید. مشاورین ارشد ما در دپارتمان رتبه برتر منتظر تماس هستند.

مشاوره کنکوری و درسی

برنامه ریزی

سفارش محصولات کنکوری حرف آخر

بهترین موسسه کنکور تجربی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *