دوران جمع­بندی کنکور – جمع بندی 6 ماه پایانی کنکور- جمع بندی حرف آخر

دوران جمع­بندی کنکور

دوران جمع­بندی کنکور یکی از مراحل مهم برنامه­ ی داوطلبان کنکور هست چرا که بعضی از داوطلبان  سالهای گذشته با وجود مطالعه زیادی که در سال کنکوریشان داشته اند، به دلیل نداشتن جمع­بندی یا ضعف عملکرد در این دوران، نتوانسته ­اند رتبه خوبی را کسب کنند پس این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می­توان یکی از عوامل سرنوشت ساز را، عملکرد صحیح در این دوران دانست. دوران جمع­بندی یعنی زمان تثبیت یافته­ ها، جمع­بندی انجام می­شود تا داوطلب آرامش و اطمینان بیشتری بیابد و مطمئن­تر شود مطالبی را که تا الان خوانده فراموش نشده باشد.

 

دوران جمع بندی کنکور

در جمع­بندی کردن، ابتدا آزمون­هایی از مباحثی که خوانده­اید از خودتان بگیرید. در این آزمون­ها مشخص می­شود که شما در چه مباحثی که از پیش خوانده ­اید، قوی هستید و در چه مبحث­های ضعیف اید بعد بر اساس خصوصیات فردی برای زمان که در اختیار دارید برای جمع بندی، برنامه ریزی کنید. شما بهتر از هر کسی می­دانید که در چه درس­های ضعیف یا قوی هستید پس بر مبنای این اطلاعات برای درس­های که در آن ضعف دارید دوباره خوانی و رفع اشکال توصیه می­شود و برای درس­های قوی­تان برای به حداکثر رساندن تسلط، تست­های بیشتری را حل کنید.

 

مرور و بازگویی

در دوران جمع­بندی شما مرور و بازگویی مطالب را دارید این موضوع به صورت بازخوانی کردن یا در تست­های که حل خواهید کرد، انجام می­گیرد. برای بازخوانی کردن صرفا استفاده از خلاصه نویس­های که قبلا نوشته­ اید، نیست. می­توانید متن کتاب را که الان باید دستتان آمده باشد چه قسمت­های از نظر بار اطلاعاتی اهمیت بیشتری از باقی مطالب است، مطالعه کنید به همراه حاشیه نویسی­ ها و خلاصه­ هایتان بخوانید و همین طور ابتدا تست­های سختی که قبلا به سختی حل کرده اید یا نکته مهمی در آن بوده و قبلا این تست­ها را علامت گذاری کردید، را حل کنید و مطمئن شوید که دیگر از آن نمونه تست­ها مشکل ندارید. مرور صرفا به معنای تکرار مطالعه نیست بلکه شما باید در انتهای بازگویی مطالب باید آن­ها را خلاصه تر و منظم ­تر در ذهنتان قرار دهید.

دوران جمع­بندی کنکور

دوران جمع­بندی کنکور

تست زنی  فراموش نشود

کنکوری­های عزیز این را همیشه در نظر داشته باشیم که ما هر چقدر هم از نظر دانش و اطلاعات درسی قوی باشیم کافی نیست چون کنکور علاوه بر دانش، آزمونی است که سرعت عمل تست زنی هم در نتیجه آن تاثیر بسزایی دارد بنابراین در دوران جمع­بندی باید به موضوع تست زنی به صورت زمان دار را هم تمرین کنید شما باید اطلاعاتی که از دروس سه سال کسب کرده­اید باید در زمان چهار ساعت آزمون کنکور پاسخ دهید. برای بالا بردن سرعت­تان باید مجموعه سوالاتی از تمام دروس یا سوالات کنکورهای اخیر را در تایم چهار ساعت به صورت مشخص برای هر درس در زمان حدودا نیم ساعت، جواب دهید و برای هر آزمون­ بعدی سرعت تان را بیشتر کنید و از تکنیک­های تست زنی بهره لازم را ببرید و آن­ها را به کار گیرید.

 

دوران جمع بندی کنکور

 

تثبیت مطالب قبلی

در این دوران باید دقت داشته باشید زمان، زمانی برای آموختن مطالب جدید نیست تایمی است که ما مطالبی را که قبلا آموخته­ایم تثبیت کنیم و اگر مطلبی فراموش شده است را به خاطر بیاوریم و همچنین توانایمان را درپاسخ گویی به تست­ها را افزایش دهیم پس از خواندن مطالب جدید خودداری کنید چرا که باعث استرس است و این مطالب به علت این که سازمان دهی درستی در ذهن ندارند باعث قاطی  شدن مطالب می­شوند و در اکثر اوقات تست­های مربوط به آن را  در کنکور اشتباه خواهیم زد. پس اگر ما  70% مطلبی را کامل و 100% بلد باشیم بهتر از آن است که همه مطلب را 100% خوانده باشیم و 70%درصد را به طور کامل فهمیده باشیم.

موفقیت در عملکرد درست به دست خواهد آمد…

 

 

 ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش محصولات کنکوری حرف آخر میتوانند با شماره های دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09120085450 و 09106620394 تماس فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات کنکوری حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *